Hírek
Nemcsak nézőként lesz élvezetes Szőcs Artur rendezésében a darab, hanem színészként is az. Már a próbafolyamat vidám és kellemes hangulatban telt - mondja Bori Réka és Vörös Edit, akik először vendégeskednek a Kecskeméti Nemzetiben. A két primadonnát felváltva láthatja majd a közönség Annie, a válófélben lévő fiatalasszony szerepében. Mindkettejük számára ez az első közös munka Szőcs Artur rendezővel is.
Bori Réka
“Mindig pozitív véleményeket hallottam a kecskeméti színházról, ezért izgatottan vártam ezt az együttműködést. Amit sajnálok, hogy a vírushelyzet miatt magát a várost nem igazán nyílt egyelőre lehetőségem megismerni” - kezdi Bori Réka.
“Számomra is ugyanilyen kellemes élmény, nagyon örülök, hogy Cseke Péter direktor bizalmat szavazott nekem” - teszi hozzá Vörös Edit.
A járványhelyzet után, ha kinyithat újra a színház, legalább akkora szüksége lesz a közönségnek a megmosolyogtató helyzetekkel teli, felhőtlen szórakozást ígérő előadásra, mint anno, a darab első színrevitelekor. Az Egy csók és más semmi garantáltan kiszakít mindenkit a szürke hétköznapokból és egy szemet gyönyörködtető, esztétikus világba repít. A néző figyelme egy pillanatig sem fog lankadni, annyi mókás jelenet ékelődik a romantika közé. A művészek - köztük Edit is - már legalább annyira várják, hogy átéljék ezt estéről estére, mint a színházbarátok: “Színészként lételemünk az emberekhez kapcsolódás, ezért a pandémiát egy zuhanásként éljük meg. Az, hogy egy ilyen vidám darabot próbálhattunk, nagy lendületet adott, és alig várjuk, hogy megnevettessük a közönséget ezután a nehéz időszak után.”
Koltai Nagy Balázs és Vörös Edit
“Remek hangulatú próbafolyamaton vagyunk túl, sokat kacagtunk egymáson, a helyzeteken, a bedobott új ötleteken. Artur maga is nagyon jó humorral rendelkező ember, kiváló érzéke van a poentírozáshoz, de ahogyan instruál minket, sokszor az is egy showműsor” - avat be Réka.
Hiába azonos a szerep, Edit és Réka két különböző személyiség, így magától értetődő, hogy a két Annie között lesz némi eltérés, de Edit szerint “pont ettől szép, hiszen a színésztársaktól is más impulzusokat kapnak, ami színesíti a játékot”. Egy valami azonban bizonyosan közös bennük: hatalmas színészi munka bújik meg egy-egy ilyen produkció mögött, hiába gondolja gyakran a kívülálló könnyű műfajnak a szórakoztató előadásokat.
“Hitelesen színpadra vinni egy operettet mindig igazi kihívás, de Artur magabiztosan balanszíroz a határon, hogy ne legyen túlzóan giccses, poros vagy mű, de lecsupaszított, kiüresített sem. Egyszerre táncolunk, játszunk és énekelünk, most ráadásul mindezt maszkban tesszük, ami nagyon megterhelő fizikailag is” - világít rá Réka. Edit szintén így éli meg: “Az utóbbi években főként nagyoperettekben játszottam, ez azonban most egy kissé más stílusirányzatot igényel kisoperett lévén, tehát visszább kell fognom magam. Mindenesetre, nagyon szeretem játszani, igazán kedvelem benne Eisemann Mihály jól ismert slágereit.”
Bori Réka és Koltai-Nagy Balázs
Az olyan híressé vált dalokat, mint a Kié vagy, mondd; a Hallod-e Rozika te; az Egy csók és más semmi vagy a Holdas éj a Dunán a Kecskeméti Nemzeti zenekara élőben játssza majd az előadások alkalmával. A járványügyi szabályok betartása miatt azonban rendhagyó módon kizárólag zongorakísérettel zajlott a teljes próbafolyamat. Edit ezért már nagyon várja, hogy „a zenekari árokból felcsendüljön a zene, mi pedig kényelmesen belehelyezkedjünk és ringatózzunk a zenekarral”.
“Amikor úgy énekelünk, hogy a teljes zenekar zenél, az óriási biztonságot ad, más érzéseket hoz elő a színészből” - teszi hozzá Réka. “A színház új énekkarával is könnyen összecsiszolódtunk, mindenki rendkívül lelkes, lélekemelő együtt dolgozni velük. Ez az összes társulati tagra igaz, akivel most együtt kell működnünk, befogadóak és segítőkészek voltak velünk.”
Vörös Edit és Koltai-Nagy Balázs
Abban a korszakban, amikor az Egy csók és más semmi játszódik, még sokkal nagyobb súlya volt, ha egy nő kimondta: válni akar. Mára ugyan szinte természetessé vált a házasság felbontása bármelyik fél részéről, azonban ez nem tette könnyebbé a folyamat lelki részét, ugyanúgy egy komoly és nyomasztó döntés maradt. Épp ezért Réka számára “nem volt meghatározó a karakter megformálásában, hogy milyen évszámot írunk”. Inkább a stílusra helyezte a hangsúlyt, amit ez a műfaj megkíván: egy primadonna rendkívül elegáns, minden mozdulata a megtestesült nőiesség, lágyság, amit lenyűgöző ruhaköltemények fokoznak.
“Kovács Andrea jelmeztervező két csodaszép ruhával lepett meg minket, amelyek kiválóan illeszkednek az art déco stílusú díszletbe, illetve praktikusak is. Az egész látványvilág rabul ejti majd a nézőket!” - ígéri Edit.
Fotók: ifj. Háry Péter
-
Művészek írták
Kurázsi mama – háborúink krónikája
A 2022-es Bakkhánsnők kapcsán írtam Terzopuloszról, a rendezőről: „Berlinben, Heiner Müller korszakos színházcsinálóval indult a 70-es években. Vele hozta létre 1994-ben a Nemzetközi Színházi Olimpiát, amit a tervek szerint jövőre Magyarország rendez meg. Terzopulosz mostani rendezése jó előjel.” Az általa keltett előérzet beteljesedett. 2024-ben Kurázsi mama is olyan nagyformátumú előadás, ami többet jelent önmagánál. Szegő György -
Művészek írták
Pinokkió
A Vígszínháznál mese-musicalben Presser Gábor-Sztevanovity Dusán 35 éve töretlen sikerű A padlás musicalje a mérce. És ezzel is konferálták fel most a Karácsony előtt műsorra tűzött Pinokkiót. Szegő György -
Művészek írták
Abszurd királyság
A Műcsarnok abban a reményben vette fel idei programjába az Übü király drámához köthető, élményszerű ugyanakkor informatív tárlatát, hogy az a kánont szélesíti és bizonnyal „művészetet művészettel csináló” kiállítás. Új kutatásokat prezentál: látványos módon.