Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Hírek

    Hogyan írjunk happy endet? – Ősbemutató a Trip Hajón

    2020. október 22.
    Fabacsovics Lili és Józsa Tamás Hogyan írjunk happy endet? című darabját október 24-én mutatják be a Trip Hajón. Az előadás a TRIP és a Hogyan írjunk... csapatának ősbemutatója, rendező Fabacsovics Lili.

    Fabacsovics Lili és Józsa Tamás új előadása, a Hogyan írjunk happy endet? című zenés korkép egy félresikerült ismerkedés történetén keresztül enged betekintést a huszonévesek világába. Mi lehet egyetlen este hozadéka? Olykor egy egészen új élet, olykor csak a gyötrelmes másnap. Fabacsovics Lili darabja egyszerre szórakoztató és szívbemarkoló, szereplői talányosak, életük csupa titok és hazugság, ráadásul sokban hasonlít a miénkhez – végtére is mindannyian a boldogságot keressük. Józsa Tamás különleges világú, fülbemászó dalaiban a szereplők egy pillanatra megnyílnak, aztán tovább sodródnak az eseményekkel, elbeszélnek egymás mellett, makacsul ragaszkodva sajátos meggyőződéseikhez. De mégis, hogy lesz ebből happy end?

    Az előadás műfaji megjelölése zenés korkép egy részben. A zenei és a prózai megszólalások egyformán hangsúlyosak a darabban, kiemelten fontos szerepe van a zenészek jelenlétének, a dalokban felszínre törő érzelmeknek és történeteknek. A zene, akárcsak az életünkben - boltban, kávézókban, aluljárókban - átszövi az egész előadást. A klasszikus musicalek hagyományain nyugvó, ugyanakkor attól fokozatosan eltávolodó zenei anyag különböző stílusokat ötvöz, miközben mindvégig megőrzi könnyűzenei jellegét, amit a különleges hangszerelés tesz még izgalmasabbá. A Variart Ensemble tagjai hegedűn, brácsán, csellón, fuvolán, klarinéton és fagotton szólaltatják meg a zenéket.

    Az alkotók az előadással betekintést engednek a saját korosztályuk, a húszas éveik végén, harmincas éveik elején járó fiatal felnőttek életébe. A frusztrációikba, kommunikációs nehézségeikbe, elveszettségükbe, a mindennapjaikban rejtőző apró tragédiákba. A cselekmény könnyed, kávéházi jellege, szórakoztató játszmái és beszélgetései után a néző fokozatosan lát bele a mindig viccelődő, mindent túlbeszélő karakterek lelkében megbújó hiányra. A színészek, Baki Dániel, Georgita-Tenki Dalma, Jenővári Miklós, Martinkovics Máté és Messaoudi Emina finom érzékenységgel és olykor fájdalmas őszinteséggel mutatják meg karaktereik őrlődéseit.

    Trip Hajó
    • Művészek írták

      Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde

      A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma.
      Szegő György
      2025. december 2.
    • Interjúk

      Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem

      Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt.
      Lovas Ildikó
      2025. november 23.
    • Interjúk

      „... az föld pedig vala ékesség nélkül való és puszta és setétség vala és az Úrnak lelke táplálja vala az vizeket…”

      …köszönés után a Vizsolyi Biblia szavaival fogad Csernus Mariann, akivel utoljára 3 éve beszélgettem, amikor a Bethlen Téri Színházban ismét előadta a Biblia maga által dramatizált változatát, amelyet négy évtizeden keresztül játszott szerte az országban.
      Lovas Ildikó
      2025. november 19.

    Bemutatók képekben

    • Gettó
      Miskolci színház Gettó
      rendezőBéres Attila
    • Csongor és Tünde
      Nemzeti Színház Csongor és Tünde
      rendezőVidnyánszky Attila
    • A színházcsináló
      Orlai Produkciós Iroda A színházcsináló
      rendezőPelsőczy Réka
    • Máli néni
      Miskolc kamara Máli néni
      rendezőCsiszár Imre

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu