Színházak
Nemzeti Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 1991/1992
- 1988/1989
- 1985/1986
- 1984/1985
William ShakespeareRómeó és Júlia
- RómeóMontague fiaHerczegh Péter
- JúliaCapuleték lányaSzász Júlia
- Lőrinc barátBlaskó Péter
- DajkaJulia dajkájaNagy Mari
- Capuleta Capulet család fejeHorváth Lajos Ottó
- CapuletnéTóth Auguszta
- MontagueRubold Ödön
- TybaltCapuletné unokaöccseBordás Roland
- Mercutioa herceg rokona, Rómeó barátjaBerettyán Nándor
- BenvolioMontague unokaöccse, Rómeó barátjaSzabó Sebestyén László
- Parisa herceg rokonaBerettyán Sándor
- EscalusVerona hercegeSchnell Ádám
- PéterJúlia dajkájának szolgájaRácz József
- Sámsona Capulet ház szolgájaSzép Domán
- SzereplőCsabai CsongorCsapó JuditFarkas LauraFoltányi EdinaHajdú CsabaKatona LeventeKövesi CsengeMadácsi IstvánMartos HangaPotonyecz FanniSándor SomaSzentgyörgyi DánielUrszinyi ÁdámVirágh Panna
Szereplők a Kaposvári Egyetem Rippl-Rónai Művészeti karának III. éves színészhallgatói
- rendezőVidnyánszky Attila
- díszlettervezőCziegler Balázs
- jelmeztervezőBerzsenyi Krisztina
- fordítóMészöly Dezső
- súgóGróf Kati
- ügyelőDobos GáborKödmen Krisztián
- rendezőasszisztensKernács Péter
„Amíg Rómeó a csinos Rózába szerelmes, egy kicsit érzékeny, de pontosan úgy viselkedik és úgy beszél, mint a többi. Abban a percben, amikor Júliát megismeri, elkezd félrebeszélni. Szokatlan szavakat mond és azokat furcsa értelemben használja. Néha bizarr, többször groteszk, még többször teljesen értelmetlen. Minél bolondabbul szeret, annál bolondabbul viselkedik és beszél./…/ Úgy látszik, hogy Rómeó megőrült. Erről szó sincs. Az élet csak akkor kezdődik, ha az ember nem tudja, hogy mi lesz.” (Hamvas Béla)
„Ebben a mostani rendkívüli időben még tisztábban látszik, hogy igazi nagy szenvedélyekről érdemes szólnunk, mert ezek nem vesztik érvényüket. Egyszerűen csak mesélni a győzedelmes költészet nyelvén az ifjúság lázáról, a szerelemről, mint legcsodálatosabb ajándékról, és annak elpusztíthatatlanságról. A gravitáció törvényei nem vonatkoznak az igaz szerelemre, azt nem tudja elnyomni, sárba rántani a világi acsarkodás sem, túllép minden félelmen, és minden köteléktől szabadon összeköti az eget a földdel.
Előadásunk tere, mely az eredeti reneszánsz világot is idézi majd, hatásában mégis kortalan lesz. Mondhatnánk, hogy mindez a lentről felfelé mozgást mutatja az időtlenség motorikáját indítva be. A szövegmondás is elemelt, énekszerű, az előadás atmoszféráját megteremtő zenei válogatás pedig ezer évet ölel majd át. Mindez azonban egy dologról hivatott szólni: a szerelem elsöprő diadaláról. Megkérdezhetnénk persze, hogy hol itt a diadal, hisz a sorsszerű véletlenek is közrejátszanak: például egy váratlan járvány miatt megkésett híradás okán, meghalnak a fiatalok. De vajon itt ér-e véget a történet? Vagy éppen a halált is legyőző szerelem üdvtörténetét olvassuk ki Shakespeare e halhatatlan művéből?” (Vidnyánszky Attila rendező)
Szerelem és halál, mindig is rokonságban áltak egymással. A beteljesülés ódiuma már követhetetlen, amikor megszületik a felismerés: csak magán a drámán, az előadáson keresztül juthatunk e sodrás nyomába – nézőként és alkotóként, egyaránt.
2021. 06. 11.