Színházak
Kolozsvári Állami Magyar Színház
- Oliver Urban vitézSzűcs Ervin
- KlanfarHatházi András
- MelitaGyörgyjakab Enikő
- AurelBogdán Zsolt
- KlaraKató Emőke
- ÚrOrbán Attila
- FannyCsutak Réka
- BobocskaVindis Andrea
- PincérSalanţă Vasile
- InasHorváth Zoltán
- Éjszakai pillangóVarga CsillaM. Kántor MelindaSigmond Rita
- Festők, Az éjszakai pillangók kíséreteBalla SzabolcsBodolai BalázsFogarasi Alpár
- Lovag Oliver Urban árnyaBalla SzabolcsBodolai Balázs
Zenekar:
JAZZYBIRDS (Szép András - zongora, Antal Attila - nagybőgő, Csergő Domokos - dobok, Réman Zoltán - szaxofon)
Transzvesztiták, maszkosok, zenészek
- rendezőRobert Raponja
- díszlettervezőCarmencita Brojboiu
- jelmeztervezőCarmencita Brojboiu
- fordítóDudás Kálmán
- koreográfusSinkó Ferenc
- zeneszerzőMassimo Brajković
- ügyelőKerezsy Imola
- a rendező munkatársaMolnár Róbert
A Léda az egyetlen dráma abból a Glembay családról szóló ciklusból, amit a szerző, Miroslav Krleža, „szerelmi játéknak” nevezett el, majd később komédiának. Tréfásan lezárva a hatalmas Glembay-ciklust, a Léda a főszereplők szexuális aktusa után kezdődik, majd a darab során ritmikusan követik egymást a félrelépések. A Léda valójában egy szerelmi játék, a test és a szavak játéka a szerelemmel és annak árnyalataival és változataival, attól függően mit kívánnak a polgári réteg és az arisztokrácia képviselőinek az érdekei és szeszélyei. Annak a rétegnek, amely az Októberi forradalom után Krleža szerint „halálra van ítélve”.
A dráma dekadens szellemét, a szereplők hedonizmusát teljessé teszik az utca hölgyei, akik kuncsaftokra vadásznak, mialatt a „munkahelyükön”, az utcák ködös díszletében, kifejtődnek az intrikák az utolsó Glembayok és azok között akikkel összehozza őket a vágy és az érdek.
2014. 03. 08.