Színházak
Kolozsvári Állami Magyar Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
- 1952/1953
- 1948/1949
Nathalie SarrauteEgy Igenért vagy egy Nemért
- rendezőPatrick Lemauff
- díszlettervezőCarmencita Brojboiu
- jelmeztervezőCarmencita Brojboiu
- zeneszerzőMichael Jon Fink
- fordítóHorváth Andor
- súgóBálint Zsófi
- ügyelőBorsos Levente
A két főszereplő (F1 - Hatházi András és F2 - Dimény Áron) a köztük levő viszonyt próbálja tisztázni. Mivel magyarázható, hogy egyetlen mondat, egy hanghordozás elég volt ahhoz, hogy elhidegüljenek egymástól? Hogyan lehetséges az, hogy egy barátság fennállása vagy megszakadása egyetlen „semmiségen” múlhat?
Az orosz származású írónő a kortárs francia irodalom egyik jelentős személyisége. Mind regényeiben, mind színműveiben az emberi nyelv működését vizsgálja: „érzéseket, halvány és tünékeny benyomásokat igyekszik megragadni és visszaadni. Elmossa karaktereit, mikroszkopikus drámákat, a tudatosság határán levő lelkiállapotokat, elillanó monológokat ír le; egy kicsit úgy, ahogy a fényképészek keresik a megfagyott mozdulatokat.” (Anne Raynouard)
2006. 09. 22.